becca8807

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Det gick fort

Av Rebecca - 26 augusti 2013 19:49

Det känns som om denna helg svischat förbi på nolltid!!

Hur kommer det sig att helgerna går så fort jämt?


I fredags gjorde vi inte mycket alls, Edwin åkte och jobbade på kvällen och jag höll på att somna i soffan till fångarna på fortet ..

Lagon trött efter en arbets vecka.

När jag hämtade Wayne från dagis i fredags så upptäckte jag att det saknades någonting från hans krok!

Och mycket riktigt .. hans fina Gant fleece va borta! Jag verkligen älskade den fleece tröjan.

JÄVLA TATTARE det finns som inte kan skilja på ditt och mitt!!

Jag hoppas verkligen att det är någon som "tagit fel" och att den kommer tillbaka i veckan, annars åker det upp en lapp på Waynes hylla från mig.

Det är nästan så att jag hoppas att jag ser den fleecen på någon unge på gården i höst!


I lördags var jag och Wayne på 1års kalas hos Jonathan!

Vi firade Tuva också som fyllt år =)

Han fick en bobby car som Wayne har invigt åt honom, och så hade jonis massa stora sandlåde bilar som Wayne tyckte väldigt mycket om! =)


Sen var det hem och packa saker till Wayne sen åka och lämna hos snälla farmor som ställde upp i sista sekund när barnvakten sket sig!

Och sen mötte jag upp mamma på barolo och vå åt en god middag =)

Slog till med en tre rätters och vi satt nog där i ca 3 timmar, tiden bara flyger iväg när man har trevligt och dessutom ingen tid och passa.


igår var jag uppe på karolinska i Solna!

Jag nedverkar i en forsknings undersökning där jag blev intervjuad igår men 100000 frågor!

Mycket om alkohol, droger, barndommen, hälsa och liknande

För det samtalet får jag 800kr

Om jag går vidare och ska göra en röntgen får jag 800kr till.

Det tycket jag är värt de, plus att man är med och bidrar till någonting bra! =)

Om ingen ställer upp så har de ju ingen forskning!?


Sen var vi iväg och kollade på en 2a här nere på stan!

Det känndes som att komma till en "flyktingförläggning" absolut inget ställe jag skulle trivas att bo på så det blir struket från listan!

Idag var en här och kollade på vår lägenhet och på torsdag ska vi iväg och kolla på hennes lägenhet i Bergvik.

Det är en trea dessutom och så är den ca 3000kr billigare i hyra vilket kommer att göra mycket för vårt blivade bo spar!

Vå måste i alla fall ha minimun 50 000kr

(Jag vill nog helst ha mer själv), men sen stiger min kära svärfar in och hjälper till med resterande vilket känns riktigt skönt då vi har en säkerhet för att verkligen kunna köpa någonting eget! =)


Jag tror nog att jag har världens bästa svärfar! =)


Nej nu ska jag väl försöka gosa med min karl som sitter fast klistrad framför fotbollen *suck*


Ha en trevlig kväll! =)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards