becca8807

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Rebecca - 23 november 2011 19:45

Här kommer ännu ett litet middagstips!

Köpenhamnsbiff med lök, tomat och ost 4 portioner.


Du behöver:

1dl ströbröd

1 1/2 dl vatten

900g fast potats

500g blandfärs

Salt & peppar

2 gula lökar

2msk smör eller margarin

3dl grönsaksbuljong

1msk soja

4 tomater

100g riven gratäng ost


Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ströbröd o vatten, låt det svälla ca 10 minuter. Koka potatisen.

Rör färsen med 1 1/2 tsk salt, blanda ner ströbrödsblandningen och 1 krm peppar.

Lägg färsen i en ugnssäker form, sätt in mitt i ugnen ca 15 min.

Skala, skiva och stek löken i matfettet. Blanda buljong och soja.

Skiva tomaterna. Lägg löken runt om köttfärsen och häll buljongblandningen runt om.

Lägg på tomater och ost. Stek ytterligare 15-20 minuter.

Servera köttfärs biffen med potatis.


Den här rätten tycker jag påminner väldigt mkt om klassikern sjömansbiff!

Jag tycker det var jätte gott o lite annorlunda :P



 

Av Rebecca - 23 november 2011 19:40

Nu är det inte långt kvar till 1a advent!

Och julen kommer med stormsteg, synd bara att snön inte vill komma lika fort iår =(

Borde ju näsan vara lite vitt på marken så de blir lite ljusare ute.

Här hemma har jag redan tjuvstartat med mitt julepynt, har inte tid i helgen eftersom jag har mitt första julbordspass nu på lördag o man vill ju ha det fördig pyntat den 1a advent =)

Men en vecka tidigare gör ju ingenting, blir ju så himla mysigt med alla ljus o stjärnor =)


ängtar verkligen till julen, lika mkt nu som alltid.

Iår blir det jul med Edwins mamma o Hans, kanske Iris o Lasse oxå?

O kanske mormor?

Vi ska vara hos oss iår för vi har lite mera plats, blev överlycklig för då får jag ju inviga mina jultallrikar iår :D

Ska samla ihop så jag har hela servisen tillslut! =)


Nu blir det till o mysa ner mig i sängen o glutta lite tv.

Har varit riktigt, riktigt trött idag så det får bli en tidig kväll!


Bjuder på denna härliga bild från förra julen =)


 


Tjingeling!  

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards