becca8807

Alla inlägg den 30 oktober 2020

Av Rebecca - 30 oktober 2020 22:00

Snart har första veckan med barnen passerat!

Har visserligen bara haft två arbetsdagar denna vecka som jag behövt hämta barn och så, nästa period blir det desto fler.
Det är bra mycket mera att göra när man är helt själv. Man har ingen att be om hjälp med tex disken, tvätt osv.
Det är en rejäl omställning. Har dessutom inte hunnit träna en enda gång förutom en timma padel tidigare o veckan. Mår typ dåligt av det. Vill gärna träna och hålla igång men som sagt mycket blir svårare när man är själv.

Kommande vecka får man se till att ta igen lite träning känns det som.

Nu har det ju kommit nya direktiv angående Corona också. Hade padel inbokat nästa vecka med kolleger och med de nya rekommendationerna så droppade alla utom en av, så ja det får bli längre fram.
Kanske bokar en singelbana och kör med kollegan som är spelsugen ändå.
Jag känner att jag inte direkt är rädd för artbildning smittad.
Får man det så får man det. Jag jobbar inom kollektivtrafiken och det gör det helt omöjligt för mig att Inge vistas bland folk.
Är ganska oundvikligt att kliva av på Stockholm city oavsett hur mycket folk det är.

Jag håller såklart tummarna att jag klarar mig ifrån skiten, men lever ändå relativt normalt trots pandemi.

Idag skulle barnen fått vara lediga och vara med Edwin istället för att vara på fritids. Men de skulle ha halloweendisko som Joeline väldigt gärna ville gå på så de fick vara på fritids ändå.
Fick springa ner på stan igår kväll för att hon skulle hitta sin outfit att ha på sig till skolan, det som fanns hemma dög visst inte åt denna donna.
Sagt och gjort hittade hon en vampyrklänning hon ville ha tre butiker senare, allt jag ville var bara att få komma hem och ta det lugnt. Var så sjukt trött igår.

Trodde jag skulle sova i tid! Det var planen men tiden sprang iväg. Var bara tvungen att se klart de sista två avsnittet av serien advokaten. Det var så sjukt spännande!
Fick hoppa över dusch och ställa klockan tidigare imorse istället.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards