becca8807

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2020

Mammavecka

Av Rebecca - 27 oktober 2020 21:15

Idag börjar min ?mammavecka? tillsammans med barnen på riktigt!

Jag startade dagen med lite padel med en kollega. Vi körde på en singelbana idag så man får verkligen röra på sig, det är bra mycket jobbigare att köra singel än dubbel. Kör man dubbel så hjälps man ju åt, singel då har man bara sig själv att förlita sig på.
Det började lite knackigt, sen gick det skitbra ett tag för att sen övergå i nån slags katastrof och alla bollar hamnade i nätet kändes det som. Men det var kul ändå!

Idag har vi varit upp till barnens faster och hälsat på lilla söta Tilly.
Man smälter ju totalt när man ser de små liven, så små och gosiga. Man kan sitta och bara mysa och sniffa på dom i evigheter känns det som.
Eller tills de blir hungriga och vill tillbaka till mamma.

När vi ändå var uppe i Stockholm passade jag på och ge mig iväg till shoemed och hämta ut nya arbetsskor. Vi får hämta ut ett par varje år, förra året kom jag aldrig upp så där bjöd jag företaget på ett par.

Känns så drygt att behöva åka ända dit för att hämta skor, det tar ju en halv dag att åka fram och tillbaka känns det som.
Men nu är det gjort i alla fall!

Då klockan sprang iväg så fick barnen bestämma vad vi skulle äta för middag i Stocholm, kan ni gissa vad de valde!?
Mc Donalds givetvis, men låter man dom välja så får man allt ge sig dit och äta där också.
Det är tur man inte äter Mc Donalds varje dag i alla fall. Det är billig middag i alla fall.

Nu ligger barnen i sängen och jag ska kolla på ett avsnitt på min serie jag kollar på just nu, advokaten.
Har precis kollat klart på säsong ett så ska stort säsong två nu. Den är väldigt spännande, har du inte sett den så kan jag rekommendera dig att se den.

Blir läggdags något skapligt för mig med idag för imorgon är det lekland på agendan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards